Smaak van de week #11 | Inpakken & wegwezen

foodblog

De Smaak van de Week heeft dit keer een internationaal tintje omdat onze vakantie afgelopen vrijdag begonnen is. Een week in het teken van nog even keihard werken, voorbereiding en alvast een klein stukje van onze reis.

Untitled

Maandag was voor mij een lange werkdag: ik zat tot 18.30 uur op kantoor. Het etentje dat ik die avond zou hebben ging onverwacht niet door dus ik haalde wat ravioli met kip/pesto saus en gegrilde groenten op het station.

Dinsdag was echt gekkenhuis, maar wel heel erg leuk. De dag begon met een leuke zakelijke afspraak en daarna snel door naar East 57 waar de KC Buzz tour begon. We werden ontvangen met een koffie cocktail: koffie geshaked met onder andere wodka en likeur die koud geserveerd wordt. Dé hit van 2015 volgens de barman.

Met een ouderwetse bus reden we naar Pllek waar de nieuwe Karvan CévItam GO werd geïntroduceerd: een mini busje siroop dat je in je tas kunt meenemen zodat je altijd en overal je water een smaakje kunt geven. Niemand minder dan Victor Mids demonstreerde ons zijn waanzinnige trucs. Er is deze dag een leuk filmpje gemaakt dat ik zeker met jullie zal delen zodra ik hem heb.

Nog even door naar het kantoor van Poopycat voor een afspraak, waarna ik me bedacht dat ik vlakbij het Rembrandtplein was waar een goede piercingshop zit. Ik had op Pinterest een plaatje gezien van drie steentjes aan de voorkant van je bovenoor, en ik besloot spontaan de eerste (onderste) te laten piercen. Omdat het anders niet mooi geneest kan je er maar één tegelijk laten zetten. Het piercen was pijnlijker dan ik had verwacht, maar ik ben heel bilj met het resultaat!

Op weg naar huis bedacht ik wat ik zou gaan koken. Pauline had een heerlijk uitziend Mexicaans gerecht op haar blog geplaatst at ik besloot te maken. Het was echt zo lekker! Het recept deel ik snel met jullie.

Untitled

Woensdag was mijn laatste dagje op kantoor voor de vakantie. Het was een hele leuke werkdag: Bloggers Network is met het nieuwe initiatief ‘The Influencers Movement’ genomieerd voor een TedX Amsterdam Woman Startup Award en Dorit en Myrthe stonden ook nog eens 2 pagina’s groot in de Quote van april. Allemaal hoogtepunten dus, super leuk =D

Na werk sprak ik af met oud-Red Bull vriendinnetje Valentine, die inmiddels leefstijlcoach is en de lekkerste recepten bedenkt. Tof nieuws: vanaf april kunnen jullie ook gaan genieten van haar recepten! Later vertel ik er meer over, maar je kan veel lekkers verwachten =)

Op weg naar het station liep ik langs de viskraam waar ik een lekker harinkje haalde en ongeveer een half uur met de visboer gekletst heb. Hij bracht me op het idee om tonijnburgers te maken voor het avond eten.

Ik maakte de tonijnburgers naar idee van de visboer. Ze waren ZO lekker! Het recept plaatste ik de volgende dag meteen online en daar werden jullie heel blij van: de bezoekersaantallen waren mega hoog!

Van HAK kreeg ik dit moestuintje opgestuurd met twee bonen erin: als je deze plant kan je je eigen bonenplaatje kweken, hoe leuk.

Woensdag avond waren de lieve meiden van het nieuwe merk Gybizia langs geweest om wat van hun kleding te komen brengen (en een lekker wijntje te drinken natuurlijk). Nichtjes Sandy en Jaynie ontwerpen hele toffe kleding en accessoires in gypsy/ibiza stijl, welke vanaf april te koop zullen zijn. Je kunt ze nu al volgen via Facebook en Instagram. Op de foto draag ik hun tuniek en riem. Op mijn vakantiefoto’s zullen jullie nog meer moois van hun hand voorbij zien komen. Ik kan je vast vertellen: ze maken hele toffe dingen!

Donderdag had ik een lange rit voor de boeg: met de trein (3x overstappen!) naar Beesd om ons vervoer voor de vakantie op te halen. Eerst nog even snel langs de Primark in Almere waar ik onder andere deze super coole emoticon sokken scoorde.

Jaaa ik ben er: Beesd! Voor onze reis heb ik iets fantastisch kunnen regelen: deze prachtige rode Union Jack uitvoering Range Rover Evoque. Een stoere, snelle auto waar al onze spullen in mee kunnen (dat zijn er nogal wat) en die, ondanks zijn power, nog best heel zuinig rijdt. Om even aan te geven: Lelystad – Bodensee hebben we op 1 tank gereden. De komende twee weken gaat deze topper ons langs veel mooie plekken in Duitsland, Italië en Oostenrijk brengen.

Vanuit Beesd even mijn coole bolide op de gracht in Amsterdam parkeren: ik ging langs FS Agency om kennis te maken met het merk Magic Body Fashion. Ze maken onderkleding die speciaal gemaakt om de bovenkleding zo mooi mogelijk uit te laten komen. In het assortiment zitten onder andere plak BH’s, shapewear en handige tools om bijvoorbeeld je BH laag vast te maken, zodat je hem onder een shirt met blote rug niet ziet. Ik kreeg een prachtige rode body mee, die ervoor zorgt dat een jurkje nog mooier staat.

Untitled

Vrijdag was het zover: de auto vol met spullen, 1 hotel geboekt voor de eerste nacht en onze vakantie kon beginnen! Door wat file onderweg reden we in 7 uur naar Zuid Duitsland waar we aan de Bodensee verbleven, een groot meer dat aan Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk en Italië grenst. De zonsondergang boven het meer was adembenemend, zo mooi.

Ee kleine impressie van Meersberg in Zuid Duitsland

Het ontbijtje in ons hotel zaterdagochtend, waar we onder het genot van een lekker croissantje ons hotel in Milaan boekten.

Zaterdag avond in Milaan: hier móet je natuurlijk risotto alla Milenese eten. Heerlijk was ‘ie!

Untitled
Even in de hotellobby deze blog afmaken voordat we onze reis voortzetten. We hebben ontdekt dat zowel ‘Gorgonzola’ als ‘Parma’ hier om de hoek liggen, dus daar rijden we zo heen. Ik hoef je natuurlijk niet te vertellen welk eten daar vandaan komt 😉

Ciao!

Over de auteur

2 comments

Schrijf een nieuwe reactie

Dit vind je vast ook leuk: